8 de maig 2012

Objectiu: Networking -Café&Jobs-

Dos tweets són el principi d'aquesta experiència....

Seguint el compte de Café&Jobs via twitter (@cafeandjobs) veig la publicació d'aquest tweet que anuncia una nova edició de l'esdeveniment de Networking a tres ciutats: Barcelona, Madrid i València. Acte seguit, faig una difusió a tots els meus contactes i inicio una recerca d'informació més en profunditat per conèixer més dades.

Anteriorment ja havia sentit a parlar i llegit sobre aquest tipus de trobades per potenciar el Networking i sabia que era una bona oportunitat per establir contactes amb nous professionals, però necessitava saber si jo era una de les persones que per perfil em podia acollir a aquesta nova edició.
Per tant entro a la seva web i començo a veure quins són els perfils demanats en aquesta ocasió. Al veure que la meva trajectòria professional i els meus objectius encaixen amb els que proposa l'organització, i que les 5 empreses assistents poden ser contactes interessants, m'inscric
Al formulari, a banda de deixar les meves dades personals haig de marcar en quins perfils professionals puc estar interessada (les opcions estan entre Consultors comercials i administratius fins a consultors de formació, recursos humans, etc.).

Feta la inscripció i durant les setmanes prèvies a l'esdeveniment em preparo les possibles entrevistes que puc tenir amb les empreses que participaran en l'esdeveniment, fent una recerca de qui són, quins projectes tenen engegats i penso com els hi puc aportar valor afegit com a professional. A més a més adequo el meu currículum a les seves possibles demandes i em preparo algunes formes breus de presentació, per si es dóna el cas que m'haig de presentar en un espai molt curt de temps. 

Dos dies abans, l'organització de l'esdeveniment envia un correu ultimant els darrers detalls i donant alguns consells (portar suficients còpies del CV, preparar l'entrevista amb antelació i ser puntual). A més a més em comunica el grup al que he estat assignada (color vermell), l'hora d'inici de l'esdeveniment i el nom de l'expert que estarà present a l'speak corner.

Arribada l'hora i arribant al café on es fa l'esdeveniment (Mitte Barcelona) veig que hi ha força gent fent cua, em sumo a ells/es i pregunto a un d'ells si és la primera vegada que ve i quines són les seves expectatives. En general, pel que em contesta el company i pel que sento de les persones del voltant, la majoria venen per primer cop, i estan força a l'expectativa del que es trobaran, tot i que les entrevistes amb les empreses és l'aspecte prioritari que tothom cerca. Quan em toca el torn, les professionals de l'entrada confirmen la meva inscripció, em donen un gomet vermell per enganxar-me a un lloc visible, un paper on hi diu el nom de l'empresa amb la que tinc l'entrevista i un paper bescanviable per una consumició.
La reacció immediata és de sorpresa, ja que que amb cinc empreses participants únicament tinc entrevista amb una i per tant faig la pregunta a les professionals de recepció, que em responen que les entrevistes s'assignen en funció del nostre perfil professional en consonància amb els perfils que busquen les empreses
Aquesta primera reacció és compartida per altres participants, i és un tema que es comenta mentre fem cua per anar a buscar la consumició.

Tothom està expectant a la situació i als moviments de totes les persones de la sala. A mida que m'hi vaig fixant veig una sala amb diferents taules, cadascuna d'elles amb el logotip de la corresponent empresa on es van desenvolupant entrevistes cada cinc minuts aproximadament. A banda, un gran nombre de persones s'aglutinen a la barra del local conversant entre ells i esperant la desitjada entrevista. El personal organitzador va distribuint les persones a les taules de les empreses i va establint els torns d'entrevista. 

En el meu cas, acabada la primera entrevista -una bona experiència tenint en compte que es dóna en un entorn més distès i que es tracta d'un primer contacte amb l'empresa- (i comptant que segons el meu perfil només en tinc una) decideixo aprofitar l'esdeveniment i anar a l'speak corner on està l'expert en Xarxes Socials i Internet (Rafaél Mendez @mendezlife). Allà puc escoltar i participar de la xerrada, on prioritariament s'ofereixen consells interessants per millorar el nostre posicionament web i la nostra marca personal a través de l'ús de les xarxes socials. A més a més, s'estableix un clima molt distès entre tots els que estem a la xerrada ja que es creen moments de debats, intercanvis d'opinions i experiències. Aquest agradable ambient, em permet poder establir contacte amb altres participants de l'esdeveniment, intercanviar impressions i contactes, creant una petita xarxa professional

En un moment (passades ben bé dues hores de l'inici de l'esdeveniment), en que m'adono que la sala s'ha anat buidant considerablement (moltes persones després d'haver fet les entrevistes assignades marxen sense brindar-se la possibilitat de conèixer altres professionals o participar en la xerrada) opto per presentar-me proactivament a dues de les empreses que m'interessaven i així realitzar una breu entrevista amb els seus seleccionadors. Una vegada més, l'ambient distès i més "familiar" facilita les entrevistes, traient pressió al fet i poden gaudir més de l'entrevista amb professional de selecció. 



El que valoro més positivament d'aquest esdeveniment és el gran potencial que té en facilitar nous contactes amb altres professionals i la possibilitat de poder mantenir una xerrada sobre un tema realment interessant amb un expert en la matèria, podent contrastar les teves opinions i plantejar els teus dubtes. A més, a més i pel que fa a les entrevistes, són una bona forma d'establir contacte amb empreses del sector, creant possibles vies de comunicació i sobretot dur a terme una nova pràctica que de ben segur contribuirà en l'aprenentatge d'un mateix.

Com a aspectes que he viscut més negativament és el desconcert inicial i les poques entrevistes realitzades en relació a l'especativa creada. La presència de cinc empreses fa pensar que tindràs entrevistes amb totes elles, fins que arribes a l'esdeveniment i veus que tens limitades les trobades. Per tant, com element de millora per futurs esdeveniments recomanaria incrementar la informació que dóna l'organització a les persones participants. En diversos moments de l'esdeveniment, entre els assistents/es hi ha una sensació de desconcert i desànim, sigui perquè el nombre d'entrevistes realitzades és molt inferior al previst, sigui per la desorientació quan arribes al local, o pel desconeixement de totes les possibilitats que ofereix l'esdeveniment. Personalment augmentaria la quantitat d'informació que reben les persones usuàries sigui mitjançant un correu electrònc previ a la data, o mitjançant un fulletó explicatiu a l'inici de l'esdeveniment.



Abans de finalitzar la meva crònica, que espero haver-vos pogut transmetre la grata experiència viscuda, agrair a l'organització de l'esdeveniment (Jobssy) la iniciativa engegada amb aquest tipus de projecte; a Rafaél Mendez pels seus consells i opinions; i a la resta de professionals amb qui vaig poder contactar, per l'agradable estona que vam passar xerrant. 

Ja ho saps, si t'interessa l'experiència estigues atent/a a les notícies!


Si has viscut aquesta experiència o alguna similar, comparteix-la al blog!